המדריך למתארח המתמיד: 10 כללים לבחירת מלון לאנשי עסקים

כדי שלא תגיעו למלון מוזר, כמו כזה בלי מעלית או מלון שיש בו מים חמים עד 16:00 או מלון עם מיטות מיניאטוריות או כזה שאתם צריכים להודיע מראש שיחממו לכם מים בסיר, חשוב לברר כמה דברים לפני, בייחוד אם אתם נוסעים למקומות מעט אקזוטיים. מלון 5 כוכבים אמנם מייצג סטנדרט מסויים, אבל מה אם הוא נמצא בחלק נידח של הודו או בוליביה? ואילו דברים מוזרים איש העסקים הישראלי עשוי לדרוש לפני שהוא מגיע? קבלו המלצות שיסדרו לכם שינה טובה בלילה.

מאת: יעל כפיר, מערכת למטייל ביזנס

לוקיישן, לוקיישן, לוקיישן!


אחד מהדברים החשובים בבחירת מלון הוא מיקום. אם זה מלון ללילה אחד - בדרך כלל, כל השאר לא חשוב - בנסיעה עסקית מגיעים די עייפים למלון ולכן חשוב שיהיה מקום לשים את הראש בשקט. אם מדובר בשהות לכמה לילות, אזי חשוב שזה יהיה במיקום מרכזי, בו אפשר למצוא קפה טוב בבוקר, חנות נוחות או מסעדה לארוחת ערב בסביבה. אם המלון הוא לשהות ארוכה מאוד או לסוף שבוע, חשוב גם שיהיה מה לעשות באזור - ומכאן, חשוב שיהיה ממוקם כמה שיותר קרוב למרכז העיר. קירבה לאטרקציות או אתרים גדולים היא משמעותית, במידה וניתן לראותן במספר שעות מוגבל. רצוי שתהיה אפשרות לצאת למרכז העיר או למקומות חשובים בקלות ושלא יהיה באזור מבודד,  כלומר שיהיה ממוקם בסביבה סימפטית. ישנה גם חשיבות גבוהה למלון שנמצא בקרבת אזור הפגישות/תערוכה או הכנס שבו צריך להיות נוכח איש העסקים או בקרבת תחנת רכבת מרכזית, המאפשרת גישה נוחה לכל מקום.

צילום: יעל כפיר

על כוכבים ושמות מוכרים


נקודה חשובה בבחירה היא בחירה במלון מודרני עם שירות עסקי, אישי ומהיר, המיועד ללינה קצרת מועד. קיימת העדפה לבתי מלון בדירוג 4 כוכבים ולרוב כאלה המשתייכים לרשתות מובילות, כמו Holiday Inn, Accor ועוד – בשל הטבות למחזיקי כרטיס חבר ברשת. אנשי עסקים או עובדים היוצאים לחו"ל בתדירות גבוהה, מפתחים בדרך כלל העדפה לרשת מסויימת והחברה גם צוברת בה נקודות וסטאטוס. הדבר עוזר כדי לדעת לאיזה סטנדרט אירוח לצפות וגם מאפשר שידרוגים והטבות קטנות. אנשי עסקים עצמאיים, אשר חוזרים אל אותה הרשת, יכולים להשתמש בנקודות שצברו בה מאוחר יותר, לצרכי חופשות פרטיות ואז גם המשפחה, שסובלת מההעדרויות זוכה לפיצוי קטן.

מלון הילטון. צילום: איתמר ברק

אינטרנט וצורכי משרד


אחד השיקולים העיקריים והשאלות הראשונות שנבדקות מול המלון הוא אינטרנט אלחוטי, כדי לדבר עם המשפחה ולבדוק אימיילים. לכל איש עסקים יש צרכים משלו ויש כאלו שמעדיפים גם פקס, חיבור לאינטרנט בחדר, שקעי חשמל מתאימים וכדומה. חשוב גם שיהיו במלון חדרי ישיבות, פקס, wifi, מרכז עסקים במלון, אזור אירוח ו/או לאונג' קטן ואינטימי, המיועד לפגישות עסקיות.

מחשב מול הים. צילום: איתמר ברק

לא נשארים רעבים


ארוחת בוקר, הכלולה במחיר השהות, תורמת לאיש העסקים להתעוררות מסודרת ויציאה מהמלון לאחר שהוא שתה, אכל וכדומה. אין הכרח להימצאותה של מסעדה במלון, אלא אם מדובר באזור נידח או שתקופת השהייה היא בעונת החורף, במקומות מושלגים, אז נאלצים לשהות במשך שעות במלון. אחרת, עדיף לצאת ולהכיר את הסביבה החיצונית.

בתיאבון! צילום: יעל כפיר
 

קליטה סלולרית: לשמוע קול מוכר


יש אנשי עסקים, שבתהליך בדיקת בית מלון פוטנציאלי, שמים דגש על הימצאותה של קליטה סלולרית (GSM) באזור בית המלון והאם אפשר לנצל את הנייד - הדבר נכון בעיקר בנסיעה למדינות פחות מפותחות, שם ייתכנו אזורים בהן אין כלל קליטה סלולרית. כמו כן, חשוב לבדוק מהן עלויות שיחות בינלאומיות ומקומיות ומהן האפשרויות הקיימות מהמלון.

ביזנס ופלז'ר: להתאמן ולהתפנק במלון


חדר כושר, בריכה, ספא וכדומה חשובים למי שמתקנים אלו הם חלק מהשגרה שלו גם בבית. לא כולם אוהבים ללכת להתאמן בבוקר, אבל מי לא ישמח להתפנק בספא בסוף יום עבודה מפרך? מי שנמצא זמן רב במלון, ירצה בוודאי להעביר את זמנו ברוח מעט ספורטיבית, להתאמן או לשחות או אפילו לקבוע תור לעיסוי.

בדרך לספא. צילום: איתמר ברק

החדר האינטימי שלך


יש חפצים, רהיטים ומתקנים שחשוב שיהיו בחדר, כגון: מקום למזוודה, מתלה לחליפות, מזגן, אוורור. כמו כן, יש המבקשים שולחן כתיבה בחדר, טלוויזיה עם ערוצים באנגלית (אם היעד הוא במדינה שלא דוברת אנגלית), מיטה נוחה ומרווחת, מגהץ, שקע להטענה. ייתכן ומאפיינים אלו נראים בתחילה אלמנטריים, אולם אם אתם נוסעים ליעד במדינה לא מפותחת, אלו דברים שיש לבדוק במעמד הזמנת החדר. אם אינכם מעשנים, רצוי לברר לפני ההזמנה אם החדר הוא ללא מעשנים, כדי שלא תאלצו להשתכן בחדר שעישנו בו וקירותיו ספוגים בריחות. מומלץ גם לברר את מיקומו של החדר בבית המלון עצמו - למשל, כדאי שלא יהיה ממוקם בקומת המרתף ללא חלונות או מעל רחבת החניה...

צילום: איתמר ברק

ישר ולעניין: נגישות בתוך ואל המלון


תחבורה ונגישות אל בית המלון הם שני מרכיבים מאוד חשובים בשהות קצרה. ראשית, רצוי שבית המלון לא יהיה בלתי נגיש או לא-ידידותי ושיהיו בו מעליות, שיאפשרו להגיע במהירות לחדר. כמו כן, חשוב שלא יהיו בו מסדרונות ארוכים ומבלבלים ושיהיה נוח להתמצאות. אחד המאפיינים שאנשי עסקים מוצאים לנכון לציין כחשוב הוא הקרבה לתחנת רכבת, מטרו או אוטובוס ושיהיו בסביבתו מוניות. 

מלונות בעולם השלישי: לא לקחת כלום כמובן מאליו


אם יש לכם העדפות אישיות, שחשוב לכם שבית המלון יספק אותן, בדקו זאת ואל תסמכו על המזל! אם יעד הנסיעה שלכם הוא רחוק ואקזוטי או במדינת עולם שלישי, יתכן והתנאים במלון לא יהיה כאלו שאתם מצפים או מכירים ממדינות מערביות. במקרים כאלו, כדאי לברר את כל הפרטים הקטנים, כמו מה שקרה לאיש עסקים (שבחר להישאר בעילום שם) שסיפר לנו כי בירר מראש במלון בוונצואלה אם יש בו מים חמים ונענה שכן. בהגיעו לחדר המלון, גילה כי שכחו לעדכן אותו כי אכן יש מים חמים, אך עד השעה 16:00 בלבד ולאחר מכן יש מים רק בחבית קרירה... אותו איש עסקים נתקל בהודו במלון, שכדי להתקלח בו במים חמים, היה צריך להודיע שלוש שעות מראש, על מנת שצוות המקום יחמם אותם בסיר. בנסיעה ליעדים אקזוטיים מומלץ לברר את כל הפרטים, גם האם נועלים את הכניסה הראשית בשעות מסויימות, האם דלפק הקבלה עובד 24 שעות, כיצד מומלץ להגיע על המלון בשעות הלילה, האם הצוות דובר אנגלית וכדומה. 

הגודל לא קובע: יתרונות מלונות קטנים


יש שמעדיפים שלא ללון בשדה התעופה בגלל איכות המלונות שהם לעיתים תעשייתיים ומנוכרים, הסביבה הלא נעימה ורעש המטוסים. במידת האפשר, רצוי גם שהמלון לא יהיה באזור תעשיה, כי אז אפשרי שיהיה במקום מרוחק ומבודד. יש המעדיפים מלונות קטנים וחביבים על ענקיים ומנוכרים. איש עסקים שנסע לברזיל סיפר ללמטייל ביזנס, ששהה במלון נחשב וטוב בן שתי קומות, אך באורך של כמעט קילומטר, כך שלשלוח פקס, שכולל הגעה ללובי הפך למשימה ממש מתישה... מכאן, שלעיתים דווקא במלונות הקטנים והמשפחתיים תוכלו ליהנות מיחס ושירות מתאימים יותר לדרישותיכם.

צילום: איתמר ברק

הכתבה הוכנה בסיוע איריס כהן, מנהלת השיווק של קבוצת סיגנל טורס, המתמחה במתן שירותי נסיעות ותיירות למגזר העסקי.

לתחילת הכתבה

סגור
0
×